Kosten secretaresse

Hoeveel kost een secretaresse en welk uurtarief rekenen secretaresses gemiddeld? Op deze pagina vind je alles over de kosten van opdracht, een overzicht van de diensten van secretaresses en de bijbehorende tarieven.

start secretaresses secretaresses vergelijken »

Wat kost een secretaresse gemiddeld?

Ben je op zoek naar een secretaresse voor bijvoorbeeld het afhandelen van telefoontjes, e-mails, afspraken en planningen of voor het maken van notulen tijdens een vergadering? Dan is het verstandig om te weten welke secretaressekosten je ongeveer kan verwachten. Gemiddeld kost een secretaresse €31 per uur. Verder op deze pagina wordt de gemiddelde prijs van secretaresses uiteengezet. Ook kan je lezen over de werkzaamheden van secretaresses en welke kosten daarbij komen kijken. Wil je gelijk de prijzen van secretaresses uit jouw regio vergelijken? Ga dan naar de pagina secretaresseoffertes vergelijken.

Vergelijk kosten van secretaresses Kosten van secretaresses vergelijken

Gemiddelde kosten secretaresse

Deze grafiek laat de gemiddelde kosten zien voor ondersteuning bij je werkzaamheden.

gemiddelde kosten €214
minimale kosten €248
maximale kosten €180
secretaressekosten liggen gemiddeld tussen €171 tot €257

Secretaressekosten

Een secretaresse voert verschillende werkzaamheden uit zoals assistentie verlenen, notuleren, transcriberen, facilitaire ondersteuning, administratie en archiveren. Voor elke dienst rekent de secretaresse een andere prijs. De prijs kan berekend worden aan de hand van een uurtarief, ook hanteert de secretaresse vaak een prijs per dienst.

Prijs per opdracht

De gemiddelde prijs die een secretaresse in rekening zal brengen per opdracht.

secretaressekosten per opdracht
minimaal maximaal
Notuleren € 30 € 100
Transcriberen € 60 € 120
Administratie € 100 € 300
Archiveren € 800 € 200

Wil je weten wat de kosten zijn voor jouw opdracht? Vraag dan nu gratis en vrijblijvend secretaresseoffertes aan. Je ontvangt dan gratis offertes van secretaresses uit jouw regio, zo kan je het aanbod en de prijzen vergelijken om tot de beste deal te komen. Het aanvragen van secretaresseoffertes is geheel vrijblijvend dus je zit nergens aan vast.

Gratis offertessecretaresseoffertes aanvragen »

Opbouw kosten secretaresse

Hoe zijn de kosten van een secretaresse opgebouwd en waar bestaan deze kosten uit? De kosten van een secretaresse zijn opgebouwd uit verschillende onderdelen zoals materiaal en arbeid. Het grootste deel van de kosten bestaat uit de arbeid die een secretaresse verricht.

  • Voorrijkosten
  • Materiaal
  • Arbeid

Uurtarief secretaresse

Het gemiddelde uurtarief dat een secretaresse hanteert voor bijvoorbeeld het afhandelen van telefoontjes, e-mails, afspraken en planningen of het archiveren van documenten is €31. Het aangegeven gemiddelde tarief is een goede indicatie voor het uurtarief dat secretaresses daadwerkelijk rekenen.

gemiddeld €31
minimaal €26
maximaal €36
Het gemiddelde uurtarief van een secretaresse €25 tot €37
€31 Het gemiddelde uurtarief van een secretaresse


Prijs per uur

De gemiddelde prijs per uur die een secretaresse in rekening zal brengen.

Uurtarief secretaresse
minimaal maximaal
assistentie verlenen € 25 € 35
notuleren € 25 € 35
transcriberen € 25 € 35
facilitaire ondersteuning € 25 € 35
administratie € 30 € 40
archiveren € 25 € 35

Secretaressekosten vergelijken

Gratis en vrijblijvend kosten van secretaresses vergelijken.

1. Vertel over je project

Beantwoord een paar korte vragen over je opdracht.

2. Ontvang gratis offertes

Ontvang tot 4 offertes van secretaresses uit jouw regio.

3. Vergelijk en bespaar

Vergelijk de offertes en bespaar tot 40% op de kosten.

Start met vergelijken »

Het aanvragen van offertes is geheel vrijblijvend, je zit dus nergens aan vast!